Reklamačný poriadok

Všeobecné ustanovenie
Prevzatie tovaru
Záručná doba
Záručné podmienky
Vybavenie reklamácie

1. Všeobecné ustanovenie

Reklamačný poriadok popisuje bežnú obchodnú spoluprácu medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný v súlade so zákonmi - Všeobecné ustanovenie a zák. č. 634/1992 Zb., O ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a vzťahuje sa na spotrebný tovar zakúpený v tomto internetovom obchode. Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru. Kupujúci je povinný sa zoznámiť s Reklamačným poriadkom a Všeobecnými obchodnými podmienkami ešte pred objednaním tovaru.

2. Prevzatie tovaru

Prevzatím tovaru od Predávajúceho súhlasí Kupujúci s nižšie uvedeným reklamačným poriadkom. V prípade, že tovar nie je odobraný osobne, rozumie sa prevzatím tovaru okamžik jeho odovzdanie prvému prepravcovi.

Ako doklad o záruke (záručný list) vystavuje Predávajúci ku každému zakúpenému tovaru nákupný doklad (faktúra – ďalej len záručný list) s uvedenými všetkými potrebnými údajmi pre uplatnenie záruky (názov tovaru, dĺžka záruky, cena, množstvo, sériové číslo....).

Kupujúci je povinný si tovar pri prevzatí riadne skontrolovať a prezrieť. V prípade, že zbadá na tovare vady, je povinný ich bez zbytočného odkladu oznámiť Predávjúcemu.

V prípade mechanického poškodenia obalu tovaru pri prevzatí od dopravcu, je Kupujúci povinný skontrolovať stav tohto tovaru. Pokiaľ bude pri prehliadke zistené zjavné poškodenie tovaru, je Kupujúci povinný vyhotoviť o tomto záznam za prítomnosti dopravcu (poštovného doručovateľa) a prevzatie odmietnuť. V prípade odmietnutia tovaru z dôvodu poškodenia pri preprave bude Kupujúcemu zaslaný výrobok nový, a to bezplatne.

Podpisom prepravného listu Kupujúci súhlasí s prevzatím a potvrdzuje, že dodaný tovar je nepoškodený. Na neskoršie reklamácie spôsobené behom dopravy nebude braný zreteľ. Výnimku tvorí mechanické poškodenie tovaru, ktoré pri prevzatí a prezretí zásielky nebolo zjavné. V takom prípade je Kupujúci povinný uplatniť reklamáciu do 3 dní od prevzatia tovaru.

3. Záručná doba

Záručná doba začína bežať od prevzatia tovaru Kupujúcim, tj. dňom uvedeným na záručnom liste, prípadne daňovom doklade (faktúre). Zákonná záručná doba je všeobecne 24 mesiacov. Výnimku môže tvoriť tovar predávaný so zľavou (tovar poškodený, použitý, nekompletný atď.). Predávajúci môže túto zákonnú lehotu predĺžiť. Záručná doba sa predlžuje o dobu, počas ktorej bol výrobok v záručnej oprave.
 
Ak je obsahom balenia, či predmetom kúpy spotrebný materiál (cartridge, toner, tlačová hlava, lampa projektoru, batéria, ...), je jeho životnosť 6 mesiacov, ak nie je výslovne uvedené inak.
 
Uvedené záručné doby sú určené pre koncových zákazníkov a sú vyznačené na záručnom liste.

4. Záručné podmienky

Pred prvým použitím tovaru je Kupujúci povinný riadne preštudovať záručné podmienky vrátane príslušnej užiavteľskej príručky (návodu na obsluhu). V prípade užívania výrobku v rozpore s užívateľskou príručkou (návodom na obsluhu) nesie Kupujúci všetky dôsledky, ktoré mu týmto vzniknú, sám a ich následná reklamácia bude považovaná za neoprávnenú.

Záruka sa nevzťahuje na vady vniknuté v týchto prípadoch:

  • bežné opotrebenie tovaru spôsobené obvyklým používaním,
  • neodborný či neoprávnený zásah do tovaru,
  • úmyselné, či mechanické poškodenie tovaru z nedbalosti,
  • zanedbanie starostlivosti o tovar, vniknutie cudzích látok (prach, voda, atď.)
  • použitie, údržba či inštalácia, ktoré sú v rozpore s užívateľskou príručkou
  • použitie tovaru v nevhodných podmienkach alebo nevhodným spôsobom,
  • pripojenie nevhodného prúdu či napätia,
  • poškodenie tovaru spôsobené vyššou mocou (živelnými, či inými prírodnými faktormi)
  • poškodenie tovaru použitím nevhodných doplnkov k tomuto tovaru,
  • CD média, u ktorých nie sú preukázateľné vady na povrchu,
  • na atramenty a tonery, u ktorých došlo k hmotnostnému úbytku väčšiemu ako 10%.

5. Vybavenie reklamácie

Miestom pre uplatnenie reklamácie je predajca, u ktorého bol tovar zakúpený. Ak je však v záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu, ktorý je v mieste Predávajúceho alebo na mieste pre Kupujúceho bližšom, uplatní Kupujúci právo na opravu u podnikateľa určeného na záručné opravy.

Kupujúci môže uplatniť reklamáciu osobne alebo zaslaním tovaru na reklamáciu prepravnou službou (špedičnou spoločnosťou, poštou a pod.) na vlastné náklady. V prípade zaslania tovaru na reklamáciu touto formou je Kupujúci povinný priložiť reklamačný formulár.

V prípade neoprávnenej reklamácie bude Kupujúcemu účtovaný manipulačný poplatok podľa aktuálneho cenníka a tovar bude na náklady a riziko Kupujúceho zaslaný na jeho uvedenú adresu, pokiaľ nebude dohodnuté inak.

Reklamácia, vrátane odstránenia vady, musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú na dlhšej lehote. Po uplynutí tejto lehoty sa Kupujúcemu priznávajú rovnaké práva, ako by sa jednalo o vadu neodstrániteľnú.

Predávjúci, po preskúmaní predložených dokladov a zbežnej prehliadke reklamovaného tovaru:

  • uzná reklamáciu ako oprávnenú a na mieste ju vybaví; ak nie je možné vybaviť oprávnenú reklamáciu ihneď, prijme reklamovaný tovar do reklamačného konania a o tomto urobí písomný zápis
  • odmietne reklamáciu ako neoprávnenú a reklamovaný tovar vráti Kupujúcemu
  • reklamovaný tovar prijme k odbornému posúdeniu a na základe jeho výsledkov bude reklamácie buď uznaná za oprávnenú a riadne vybavená alebo bude odmietnutá a tovar bude vrátený Kupujúcemu
O tom, kedy bolo právo zo zodpovednosti za vady uplatnené, tak ako aj o prevedení opravy a dobe jeho trvania, prípadne o spôsobe vybavenia reklamácie, vydá Predávajúci Kupujúcemu písomné potvrdenie.
Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to je vzhľadom k povahe vady neúmerné, môže Kupujúci požadovať výmenu veci, alebo ak sa týka vada len súčasti veci, výmenu súčasti. Ak nie je taký postup možný, môže Kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť.
Ak ide o vadu, ktorú nie je odstrániť a ktorá bráni tomu, aby vec mohla byť riadne užívaná ako vec bez vady, má Kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Rovnaké práva má Kupujúci, ak ide síce o vady odstrániteľné, avšak Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne používať.
Ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje sa výmena veci, má Kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny alebo môže od zmluvy odstúpiť.
O spôsobe vybavenia reklamácie vyrozumie Predávjúceho Kupujúci predom dohodnutým postupom (prostriedky komunikácie na diaľku alebo písomne). Pokiaľ bol tovar zaslaný prepravnou službou, bude po vybavení automaticky zaslaný na adresu Kupujúceho.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Neprihlásený uživateľ

Novinky

04.09.2017
Sieťové produkty a riešenia Netis
Pre všetkých, ktorí hľadajú sieťové riešenia (routery, switche, USB adaptéry) za rozumnú cenu, sme do sortimentu zaradili značku Netis.
23.08.2017
Upozornenie - chybný údaj na obaloch HP 302
Vážení zákazníci, na základe informácie od dodávateľa si Vás dovoľujeme upozorniť na chybne uvedený údaj na obaloch atramentov HP 302.
22.08.2017
Herné príslušenstvo REDRAGON
Staň sa neporaziteľným súperom každého súboja! Nové herné príslušenstvo značky Redragon Ti zaručí vynikajúci výkon, dokonalú ergonómiu, fantastický design a maximálne pohodlie pri používaní.
15.08.2017
Nové Casio ClassWiz so slovenským menu
Vybavte sa do školy alebo kancelárie novinkou od Casio. Kalkulačky rady ClassWiz sú novo kompletne v slovenčine a s funkciou QR Code, ktorá umožňuje zobrazenie výsledkov, grafov a tabuliek na displeji chytrého telefónu. Naviac teraz s darčekom - slúchadlami Maxell.
15.08.2017
Sieťové riešenie D-Link
Neustále pre Vás rozširujeme sortiment a dopĺňame nové položky. Teraz sme zaradili do ponuky aj sieťové riešenia jedného z popredných svetových výrobcov - firmy D-Link.
13.07.2017
Smile pre notebook a fotoaparát
Neprehliadnuteľným designom značky Smile teraz oslníte nie len u fotopríslušenstva, ale aj s originálnymi taškami na notebook. Kvalitné spracovanie, použitie nadčasových materiálov a nevšedný design španielskych návrhárov Vám zaručí jedinečnosť medzi ostatnými.

Akcie

22.09.2017
Week price - Oslní nie len farbou
Podsvietená klávesnica K734 prináša všetkým užívateľom do domácností aj kancelárií unikátny módny design s plávajúcimi klávesami, ktoré sú veľmi príjemné na dotyk.
25.08.2017
Počítame nie len so školákmi
Do školy aj kancelárie - kalkulačkou každého vybavíme. Len u nás nájdete komplexnú ponuku kalkulačiek rôznych značiek, typov, druhov aj cenových kategíorií.
23.08.2017
Zariaď si študentskú izbu
Zariaď si svoju izbu na školské povinnosti, ale aj na dokonalé herné zážitky.
31.07.2017
HP: Ink cashback pre koncový zákazníkov

Akcia pre koncových zákazníkov!


Kombinujte originálne atramentové kazety HP 364 a ušetrite. Akcia platí do 31.10.2017.

19.05.2017
HP: Toner cashback koncovým zákazníkom
Akcia pre koncových zákazníkov!
Získajte až 100 € späť so službou cashback pri kúpe originálneho toneru HP.  Akcia platí do 31. 10. 2017.